Senior Communications Consultant

Solliciteer nu

Senior Communications Consultant

Ben jij een ervaren Communicatie Consultant met digitale achtergrond en heb je interesse om ons team te komen versterken? Dan is deze baan wellicht op jouw lijf geschreven!

Full-time · Amsterdam


Wat ga je doen? 

Communicatie Advies

  • Het ontwikkelen van effectieve en prijswinnende media- en communicatiestrategieën voor onze klanten. Dit doe je door begrip van hun zakelijke ambities, merkdoel & merkpositionering, belangrijkste uitdagingen, doelgroepen, categorie/branche en culturele context waarin we zullen communiceren;
  • Het leiden van (of samen met de directeur Strategie/Communicatie) strategisch denken, de geïntegreerde/holistische planning en het genereren/uitvoeren van communicatie-ideeën;
  • Ontvangen en beoordelen van de briefing van de klant om tot een duidelijk, strategisch en richtinggevend actieplan te komen;
  • Vertalen van de briefing in ideeën en acties, je betrekt actief je eigen team en specialisten, begeleidt de uitvoering van de plannen en ziet toe op de juiste meting van de resultaten;
  • Het beoordelen van plannen en briefings op effectiviteit en presenteert zelfstandig plannen en bespreekt deze met een opdrachtgever;
  • Samenwerken met interne en externe partijen om een juiste uitvoering van de strategie en het communicatieplan te waarborgen;
  • Het hebben van verantwoordelijk voor zelfstandige (of gedeelde) klantbehandeling m.b.t. strategie, planning en evaluatie in samenwerking met de Coms Director en Strategy;
  • Het hebben van verantwoordelijk voor het procesmanagement van de campagne en het kennen van de ins en outs van een klant;
  • Ondersteunen van new business projecten & pitches van bestaande of nieuwe klanten op het gebied van online en offline media, data driven projecten en branded content solutions onderzoeksprojecten.

Strategisch Denken & Leiderschap

  • Je toont een scherpe kennis van klantmerken, merkwaarde, consumentendefinitie en motivaties;
  • Vertaalt specifieke, meetbare zakelijke doelstellingen van de klant naar doelstellingen voor comms;
  • Ontwikkelt strategieën en tactieken per mediadiscipline;
  • Evalueert media/communicatiemogelijkheden en doet gedegen aanbevelingen;
  • Identificeert mogelijkheden voor business development binnen de bestaande klantenportefeuille en prospects, gericht op het creëren van (zakelijke) waarde voor onze klanten.

Klant & Interne Relaties

  • Je fungeert als primaire contactpersoon voor mediastrategie en -planning voor belangrijke klanten;
  • Bouwt en onderhoudt een betrouwbare relatie met relevante stakeholders door het leveren van innovatieve en ambitieuze media- en communicatieplannen die business value opleveren;
  • Zorgt ervoor dat alle specialisten tijdig gebrieft worden en dat de output voldoet aan de briefing van de klant;
  • Speelt een belangrijke rol in pitches met klanten, en levert marktleidende antwoorden.

Team Management

  • Je motiveert talent om realistische maar ambitieuze jaarlijkse ontwikkelingsplannen op te stellen;
  • Stuurt in jaarlijkse talent mapping en opvolgingsplanning;
  • Je bent het toonbeeld van een cultuur van voortdurende feedback om continu ontwikkelen te stimuleren;
  • Stimuleert kennisontwikkeling en kennisdeling binnen de afdeling;
  • Drijft een cultuur met hoge betrokkenheid;
  • Creëert een cultuur van samenwerking en inclusie voor al het talent.

Wat verwachten we van jou? 

  • Goed inzicht in het medialandschap en meerdere communicatiekanalen en hun rol in branding en performance marketing;
  • Strategisch denken: in staat om out of the box te denken om innovatieve oplossingen te presenteren voor uitdagingen van de klant;
  • Analytische vaardigheden en begrip van analytische instrumenten;
  • Hoog niveau van gecijferdheid en geletterdheid;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. 

Daarnaast heb je: 

  • +3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie of een commerciële rol aan de bureau- of klantzijde;
  • Ervaring met het werken met M1 (CCS) of vergelijkbare tools;
  • Management van een scala aan teamgroottes en diversiteit aan ervaringsniveaus;
  • Ervaring in het adviseren van complexe (internationale) klanten in een digitale context;
  • Coachen van direct reports;
  • Geavanceerde communicatieve vaardigheden en presentatievaardigheden;
  • Project Management;
  • Passie voor media en consumenten.

Wat biedt dentsu?

  • Kansen om te groeien in het media speelveld;
  • Goede ontwikkelings- en leermogelijkheden en trainingen;
  • Veel ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling;
  • Enthousiaste collega’s en een positieve werksfeer;
  • Internationale werkomgeving met groot kennisnetwerk;

  • Werken met de beste specialisten binnen ons vakgebied;

  • De mogelijkheid om te werken bij een agency die voor bekende en toonaangevende klanten werkt;
  • Veel ruimte voor gezelligheid en andere toffe dingen naast je werk, zoals de vrijdagmiddag borrel aan de bar of ons dakterras, bootcamps, yogalessen, karaoke, een potje FIFA of tafeltennis, de dentsu feesten en well-being dagen.
  • En natuurlijk een goed salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden.

Bij dentsu streven we naar een veilige werkplek met als doel gelijke kansen en behandeling voor iedereen. Bij ons moet iedereen zich welkom en veilig voelen om te zijn wie je bent en waar iedereen zich kan uiten. Wij zijn voorstander van echte verandering. Daarom moedigen we sollicitaties aan van kandidaten met verschillende achtergronden om zo onze diversiteit verder te vergroten.

Als je geïnteresseerd bent, maar je herkent je niet volledig in iedere specificatie, laat dat je niet afschrikken. Het is bovenal een wishlist.