Wat ga je doen?
In de eerste plaats zul je je in deze functie bezighouden met het coördineren en beheren van influencer campagnes op sociale mediaplatforms zoals Instagram, TikTok, Youtube en meer. Je onderhoudt de contacten met creators, influencer-agencies en adverteerders. Je stelt campagneplannen en briefings op en bewaakt deze zorgvuldig. Je zorgt voor een vlotte uitvoering van de campagnes, het halen van gestelde deadlines en het monitoren van de dagelijkse campagneflow. Kortom: vanuit de klantvraag weet jij als geen ander hoe je de vertaalslag moet maken naar een concreet plan samen met de talenten die jij voordraagt.
Naast influencer campagnes zul jij ook in voorstellen branded content activaties meenemen. Dit kan zowel online als offline zijn. Hierin zoek je de samenwerking op met bijvoorbeeld het interne AV-team en onze partners zoals AdAlliance, Talpa, Mediahuis, DPG Media. Je denkt vanuit de behoefte van de klant, beheerst de kunst van branding en bent niet bang om out of the box te denken.
En verder…
- Je werkt samen met interne teams zoals het paid mediateam, om de doormeting van campagnes te optimaliseren. Hierbij zoek jij pro-actief mee naar platforms en functionaliteiten
- Je denkt inhoudelijk mee over contentplannen in samenspraak met creators die jij zelf voorstelt
- Je denkt samen met de Influencer Marketing Director mee op strategisch en tactisch niveau om de business groter te maken en gezamenlijk meer campagnes met influencers/branded content partners te ontwikkelen.